8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54483
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1490

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد اعتیاد شغلی

دانلود مقاله درمورد اعتیاد شغلی

0 1.5k
دانلود مقاله درمورد اعتیاد شغلی

با دانلود مقاله در مورد اعتیاد شغلی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله اعتیاد شغلی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله اعتیاد شغلی ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد اعتیاد شغلی

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده

این موضوع که سرمایه انسانی متخصص و دانش مدار بخشی از داراییهای یک سازمان و مهمترین مزیت رقابتی در اقتصاد دانش محور امروز است یکی از بدیهیات مدیریت منابع انسانی به شمار میرود و از آن جهت که امروزه ارائه محصولات و خدمات متفاوت و با کیفیت کاهش هزینهها خلاقیت و نوآوری و افزایش رقابت پذیری از مزایای وجود منابع انسانی کیفی و دانش مدار است. بر اساس نظریات اندیشمندانی چون مک کله لند و اوتس نیاز به پیشرفت نیازی است مداوم که از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح پیشرفت نوسان دارد همچنین :اتس اعتیاد به کار را نوعی خو گرفتن به چیزی می داند. معتاد به کار را شخصی میداند که نیاز فراوانی به کار دارد.

بنابراین استراتژی کسب و کار سازمانها بر محور منابع انسانی متمرکز شده است. برنامه ریزی برای منابع انسانی در تمامی ابعاد از جمله مراحل جذب و ،گزینش آموزش و بهسازی مدیریت استعدادها و مهمتر از همه نگهداشت نیروهای ارزشی یکی از راهکارهای توسعه و بقای سازمانهاست که نیازمند توجه و تمامی سازمانهای تولیدی در صددند تا با روش های جدید، استعدادهای مورد نیاز خود را شکار کنند و در سازمان متبوع خود به کار گیرند.

با توجه به ضرورت شناخت فرصتها چالشها و ظرفیتهای منابع انسانی در صنعت نفت به عنوان یک صنعت مادر که نقش مهم و حیاتی در اداره و توسعه کشور دارد به نگارش این مقاله می پردازم.

واژگان کلیدی: اعتیاد شغلی- معتاد به کار -اعتیاد

مقدمه

طبق نظر مک کله لند نیاز به پیشرفت نیازی است مداوم که از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح پیشرفت نوسان دارد. زمانی که یک کشش شدید فردی به سوی موفقیت در شغلی آنچنان نیرومند است که به سایر عوامل و حوزه های زندگی توجه کمتری معطوف میگردد شاید بتوانیم به فرد برچسب اعتیاد به کار" یا "اعتیاد به پیشرفت " بزنیم.

اوتس (۱۹۷۱) اعتیاد به کار را نوعی خو گرفتن به چیزی می داند. وی معتاد به کار را شخصی می داند که نیاز فراوانی به کار دارد که اختلالها و تعارضهای زیادی را در سلامت جسمانی ،شادی روابط بین فردی و روحیه اجتماعی بودن به وجود می آورد.

عده ای این حالت را یک بیماری میدانند که در دسته اختلالهای وسواس گونه قرار میگیرد مشکل این است که این افراد اعتقاد دارند که اگر کار نکنند دنیا بر سرشان خراب خواهد شد. آنها لزوماً عاشق کار خود نیستند یا کوششی برای رسیدن به مدارج بالا از خود نشان نمی دهند.

اگر شخصی تصور کند که خودش تنها کسی است که میتواند یک کار بخصوص را انجام دهد، به احتمال زیاد یک معتاد به کار یا Workaholic به شمار می آید.

برخی نظریه پردازان در زمینه ،اعتیاد بر این باورند که اعتیاد و اشتیاق فراوان به کار ناشی از شیفتگی فرد نسبت به کار است اینان این افراد را خودشیفته مینامند یکی از صحنههای بروز خودشیفتگی سازمانها هستند. افراد خودشیفته میتوانند مهارتها و قابلیتهای خود را هنگام کار نمایان کنند. افراد خودشیفته سعی دارند در زمان کار، تواناییهای خود را به رخ کشیده و تصمیمهای موفق خود را جلوه دهند؛ از این رو زمان زیادی را صرف کارمی کنند (2007.wonneberg)

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر