10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54877
  • فرمت فایل دانلودی : .zip
  • تعداد مشاهده : 2074
  • تعداد فروش: 33

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد کلیه

دانلود طرح جابر درمورد کلیه

0 2.1k
دانلود طرح جابر درمورد کلیه

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع کلیه را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر کلیه است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر کلیه را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع کلیه در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرکلیه

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

تحقیق زمینه ای:

کُلیه، قُلوه یا گُرده  یکی از اندام‌های درونی بدن انسان و برخی دیگر از جانداران است. کار کلیه تصفیه خون از مواد زائد و دفع متابولیت‌های بدن می‌باشد جالب است بدانید انسان می‌تواند با ۲۰٪ کلیه‌هایش زندگی نسبتاً سالمی داشته باشد.هر فرد در بدن خود دو کلیه به اندازه مشت فرد بزرگسال دارد که در دو طرف ستون مهره ها و در قسمت زیرین قفسه سینه در پشت قرار دارند، اگر چه کلیه ها کوچکند ولی وظایفی پیچیده و حياتي را انجام مي دهند که کل بدن را متعادل نگه مي دارند. براي مثال کليه ها:   در دفع مواد زاید و مایعات اضافی کمک می کنند. خون را تصفیه، برخی از مواد را حفظ و برخی را دفع می کنند. تولید گلبولهای قرمز را تحت نظارت قرار می دهند.    ویتامین های موثر در رشد را می سازند.هورمون های موثر در تنظیم فشار خون را تولید می کنند.در تنظیم میزان مواد مغذی ویژه در بدن مانند کلسیم و پتاسیم کمک می کنند.

 

وظایف کلیه:

دفع محصولات زائد متابولیک، مواد شیمیایی خارجی، داروها و متابولیت‌های هورمون‌ها : دفع محصولات زائد متابولیسم که در بدن نیاز نیستند، عمدتاً بر عهده کلیه‌ها می‌باشد

تنظیم فشار شریانی: کلیه‌ها با دفع مقادیر متغیر سدیم و آب، نقش بارز در تنظیم بلندمدت فشار شریانی دارند.

تنظیم تعادل اسید و باز: کلیه‌ها با دفع اسیدها و تنظیم ذخایر بازی مایعات بدن، تعادل اسید و باز را با هم‌کاری ریه‌ها تنظیم می‌کنند.

ساخت گلوکز:کلیه‌ها در گرسنگی طولانی‌مدت از اسیدهای آمینه و سایر پیش‌سازها، گلوکز می‌سازد.

 

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر