9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 56533
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1711
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد افتراء و نشر اكاذيب و تفاوت آنها

دانلود تحقیق درمورد افتراء و نشر اكاذيب و تفاوت آنها

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد افتراء و نشر اكاذيب و تفاوت آنها

با دانلود تحقیق در مورد افتراء و نشر اكاذيب و تفاوت آنها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق افتراء و نشر اكاذيب و تفاوت آنها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق افتراء و نشر اكاذيب و تفاوت آنها ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد افتراء و نشر اكاذيب و تفاوت آنها

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:42 صفحه

قسمتی از فایل:

يا ايها الذين آمنوا لايسخر قوم من قوم عسي اين يكون خيراً منهم و لانشاء من نشاء عسي ان يكن خيراً منهم و لاتلزوا انفسكم و لا تنابزوا بالا تاب به بئس الاسم الغسوق بعد الايمان و من لم يتب فا ولئك هم الظالمون .

 

اي اهل ايمان و مومنان هرگز نبايد قومي ،‌قوم ديگري را مسخره و استهزاء كنند شايد آن قوم كه مسخره مي‌كنيد بهترين مؤمنين باشند و نيز بين زنان با ايمان قومي ديگري را مسخره نكنيد كه بسا آن قوم بهترين زنانند و هرگز عيب جويي خود مكنيد و به نام و لقب هاي زشت همديگر را نخوانيد كه پس از ايمان به خدا نام فسق بسيار زشت است و هركه از فساد و گناه به درگاه خدا توبه نكند بسيار ظالم و ستمكار است .

 

 سوره‌ي حجرات آيه‌ي 11


1-      مقدمه

طبع زندگي اجتماعي مستلزم برخورد انديشه‌ها ، گفتار ، كردار و منافع افراد جامعه است و اين پديده‌ها منشاء بروز و وقوع جرائمي مي‌باشد كه دسته‌اي از‌آن جرائمي هستند كه بي‌جبر و عنف مادي به وسيله‌ي زبان يا قلم واقع مي‌شوند و حيثيت و شرافت افراد را مصدوم مي‌نمايند و باعث ورود ضرر معنوي بر اشخاصي مي‌شوند اين جرائم در قانون ذيل عنوان بحث : افتراء و توهين و هتك حرمت اشخاص بيان شده‌اند .[1]

در قانون مجازات اسلامي تعزيرات از مواد 697 تا 700 تحت عنوان افترائ و توهين و هتك حرمت ذكر شده است . ولي همه‌ي مواردي را كه بنابر معناي عرفي ، و ضابطه‌ي حقوقي و علمي در حقوق جزاي اسلامي ، بتوان به عنوان « افتراء و توهين و هتك حرمت) شناخت ،‌ در بر نمي ‌گيرد در نتيجه اين قسمت از قانون فاقد جامعيتي است كه عنوان آن اقتضاء مي‌كند زيرا در پاره‌اي ديگر از قانون مجازات اسلامي مواردي ديگر بيان شده است كه مي تواند تحت اين عنوان قرار گيرد . از جمله مواد 139 تا 164 ق . م اسلامي ، قذف كه نسبت دادن زنا يا لواط به ديگري است ، نوعي افتراء تلقي مي‌شود .

 آنچه مي‌توان از موارد اشاره شده استنباط كرد اين است كه هتك حرمت مفهوم عام و كلي دارد و اعم از توهين و افتراء مي‌باشد به اين معني كه در همه‌ي موارد توهين و افتراء هتك حرمت تحقق مي‌يابد .[2]

با توجه به تعاريفي كه بعداً بيان مي‌شود و سعي در توضيح بيشتر آن داريم يكي از مصاديق اين جرائم اشاعه‌ي اكاذيب است كه يكي از شاخه‌هاي هتك حرمت اشخاص با عناصر مادي خاص خود است كه سعي در توضيح بيشتر آن خواهيم داشت .

لذا با توجه به اين مقدمه به تعريف و توضيح افتراء و نشر اكاذيب و وجوه افتراق آنها خواهيم پرداخت .




[1] . مقدمه‌ي كتاب مربوط به حيثيت و شرافت اشخاص ، رامين راد ، علي

[2] . حقوق كيفري اختصاصي ، دكتر شامبياتي ، هوشنگ ، صص 501 و 502

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر