5,500 تومان
  • فروشنده : ramin1385bekhrad

  • کد فایل : 61440
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 1804
  • تعداد صفحات : 28
  • تعداد فروش: 2
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود اقدام پژوهی عنوان پژوهش بررسی اثربخشی روش تدریس فعال

مقدمه: عصرکنونی را عصری می دانند که هدف از آموزش و پرورش تنها انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری به نسل جدید نیست. بلکه رسالت آم

0 1.8k

فرمت فایل word

تعدادصفحات28

شرح فایل

عنوان فایل دانلود اقدام پژوهی عنوان پژوهش بررسی اثربخشی روش تدریس فعال

ضرورت روش های تدریس فعال

 

17-استفاده اسلوب مند ومكرر از روش گروه های كوچك تاثیر مثبت عمیق بر فضای كلاس دارد،كلاس تبدیل به جامعه ای از یادگیرندگان می شود كه به صورت فعال باهم كار می كنند تا دانش ،صلاحیت ولذت افراد را بالا ببرند. (نیل دیویدسون،1990)

 

علاوه براین ویژگی ها به ده ها مورد دیگر نیزمی توان اشاره نمود. كه به منظور جلوگیری از اطاله كلام از ذكر آن ها اجتناب می گردد. روش های تدریس فعال و تعاملی بر رشد آگاهی های مربوط به فرایند مردم سالاری و برخی مهارت های شناختی از قبیل تفكر و تحلیل ارزش ها تاكید دارند.

روش تدریس سنتی

 

ارائه مفاهیم به صورت تدریس شفاهی یا کتبی از طرف معلم و تکرار، حفظ کردن و پس دادن آن توسط شاگردان (شعبانی،۱۳۷۲).

 

حال چون روش تدریس ساخت گرایی یکی از روش هایی است که در طی انجام مراحل آن فراگیر فعالانه درگیر چالش های ذهنی است که در ابتدا از طرف معلم و سپس خود و همسالانش بوجود آورده اند می باشد و سعی دارند مطالب را با همکاری هم گروه هایش یاد بگیرند و فعالیت در این روش بیشتر از طرف فراگیران صورت می گیرد و فقط نقشی هدایت کننده را دارد. این روش یکی از روشهای فعال تدریس به شمار می آید.


محتوای فایل دانلودی

ضرورت روش های تدریس فعال 11- روش های تدریس فعال به اصلاح وتقویت مهارت های همكاری و احترام به اندیشه های دیگران، پرورش تفكر انتقادی و تحمل اندیشه های مخالف منتهی می گردد. وقتی دانش آموزان با ویژگی های مختلف در یك گروه كاری برای یك هدف مشترك كار می كنند، آن ها نسبت به یكدیگر علاقه واحترام پیدا می كنند. یادگیری از طریق همیاری از سویی باعث افزایش پذیرش اجتماعی افراد می شود وازسوی دیگر روابط دوستانه بین دانش آموزان را افزایش می دهد.(رابرت سالوین،1990) 12- یادگیری از طریق روش فعال در پرورش اعتماد به نفس دانش آموزان بسیار موثر است. دانش آموزان موفقیت ها وحمایت را در گروه تجربه می كنند و زمانی كه دانش آموزان دیگر از آن ها سئوال می پرسند و به مشاركت آن ها احتیاج دارند خود را با ارزش احساس می كنند. 13-همكوشی به وجود آمده در منظومه های مبتنی بر تشریك مساعی وتعامل بیش از محیط های مبتنی بر رقابت و فردگرایی ایجاد انگیزش می كند.دانش آموزان در این روش ها به منظور رضایت درونی فعال شده و كمتر به مشوق های معلمان وابسته می شوند.

ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

5,500 تومان