10,000 تومان
  • فروشنده : طرح درس ماهانه

  • کد فایل : 61953
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 1742
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود فایل طرح درس براساس سند ملی مطالعات اجتماعی هشتم عنوان درس : آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها تهیه و تنظیم

اهداف جزئی: آشنایی دانش آموزان با ویژگی ها و خصوصیات دوره بلوغ و نوجوانی، آشنایی با انواع آسیب های اجتماعی، آشنایی با درجات

0 1.7k

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمت فایل:word

شرح فایل: 

فعالیت معلم

معلم با پرسش سوالات فوق از دانش آموزان آنان را به سوی موضوع جلب می کند.سپس با جمع بندی از مطالب و جواب آنان به سراغ ارائه مطالب خود می رود. فیلم انیمیشنی را که از تغییرات جسمی انسان در دوره بلوغ دانلود کرده پخش می کند.

معلم با استفاده از کتاب خصوصیات دوره بلوغ و نوجوانی را برای دانش آموزان بیان می کند و از آنان می پرسد که کدام خصوصیت در آنان بیشتر نمود پیدا کرده است.

معلم به روش پرسش و پاسخ از دانش آموزان می خواهد تا هر کدام از دانش آموزان چه مهارتهایی را می توانند در این دوره در خود بارور سازند و اینکه هر دانش آموز بر روی کاغذ برای خود با دسته بندی اهداف زندگیش، در دو دوره ی بلند مدت و کوتاه مدت را ترسیم کند و افرادی که در این راه به آنان کمک می کنند را مشخص کنند.

معلم با ارائه تعریفی از آسیب اجتماعی از دانش آموزان می خواهد چند آسیب اجتماعی در جامعه را معرفی کنند.

معلم با استفاده از نمایش یک نمونه کوتاه از فیلمی درباره یک داستان که خشم و عصبانیت بی مورد بوده که فرد نتوانسته آن را کنترل کند و اثرات زیان باری را برای خود و خانواده اش به همراه داشته از دانش آموزان می خواهد تا تاثیرات عدم توانایی کنترل خشم را بیان کنند.

 

معلم قواعد کنترل خشم را بر روی تخته می نویسید و از دانش آموزان می خواهد تا آنها را بخاطر بسپارند و در زندگی بکار ببرند.

در موضوع مواد مخدر بعنوان آسیب اجتماعی دوم با نمایش فیلم از مواد مخدر و تاثیرات آن بر زندگی افراد سعی می کند تا دانش آشنا و آن را در زندگی بکار » نه گفتن « آموزان را به قدرت مهارت ببرند.

اهمیت مبارزه و برخورد با مروجان مواد مخدر در جامعه به صورت بسیار واضح و آشکار از طریق معلم بیان و از دانش آموزان می خواهد تا آنان نیز اظهار نظر کنند.

 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

10,000 تومان