10,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 62982
  • فرمت فایل دانلودی : pptx
  • تعداد مشاهده : 1994
  • تعداد فروش: 8
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

فایل ارائه تست جوش التراسونیک UT

ارائه ای در پیرامون تست التراسونیک UT

0 2k

فایل ارائه تست جوش UT مخصوص دانشجویان ساخت و تولید،مکانیک و جوشکاری به همراه فیلم درون فایل.

تست اولتراسونیک (Ultrasonic Test) یا به اختصار UT  جز تست های غیر مخرب بوده که بر پایه ی ارسال امواج فراصوت (ماورای صوتی) به درون قطعه ی مورد بازرسی و بررسی نحوه ی انتشار آن در درون قطعه استوار است. این موج تا زمانی که محیط یکنواخت را در داخل قطعه طی می کند، مسیر اولیه خود را ادامه داده و پس از برخورد با عیب (ناپیوستگی یا ناهمگنی ساختاری) تمام یا بخشی از موج در فصل مشترک محیط اول (محیط داخل قطعه) و محیط دوم (ناپیوستگی) انعکاس پیدا می کند.

در حال حاضر این تست به خاطر قدرت نفوذ بالای امواج فراصوتی، حساسیت بالای تجهیزات مربوط به آن، هزینه های نسبتا کم و سرعت عمل مناسب در کنترل کیفیت محصولات فرآیندهای تولید و هم چنین درز جوش ها کاربرد بسیار وسیع دارد.

این آزمون در قطعات ریخته گری شده جهت شناسایی برخی عیوب ماننده حفره، شکاف، ترک انقباضی و ناخالصی های غیر فلزی به کار برده می شوند. علاوه بر آن از آزمون غیر مخرب التراسونیک جهت کنترل ابعاد و اندازه گیری نیز استفاده می گردد. لازم به ذکر است این تست همانند دیگر آزمون ها علاوه بر محاسن خود، دارای محدودیت هایی نیز بوده که در فایل زیر به آن اشاره گردیده.


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

10,000 تومان